viernes, 21 de octubre de 2011

Aïllat



Aïllat. Aïllat com un nàufrag enmig del no-res, així m’he sentit durant unes setmanes després de que algun estrany element, algun esgraó d’una, per a mi, complicadíssima cadena, provoques en mi el sentiment de sentir-me abandonat enmig d’un forat negre.
Un maleït dimarts i tretze, desprès de dinar, vaig assentar-me al davant del meu ordinador i al poc temps d’engegar-lo vaig pensar que aquell dia ens havíem excedit en els fregits del dinar perquè, encara que ja havia passat més d’una hora d’haver dinat, l’olor de fregits era molt intensa. Però no, no eren els fregits de peix que tan amorosament havíem cuinat, l’olor era el fregit que estava fent el meu ordinador sota els meus peus.
En fi, concretant, el meu ordinador va fer puf, va fer figa, va dir “ja n’hi ha prou” i va emmudir; ja no passava d’una constant i negra pantalla, el meu món virtual restava com la pantalla que tenia al meu davant, negre i buit.
La meva dona, perdó, la meva companya, mes pragmàtica i clarivident va diagnosticar tota taxativa: “és que ja tenia molts anys,.... com tu” i es va dedicar a un altra cosa.
Jo allí em vaig quedar, enfront de la pantalla, mirant–nos los dos, jo i l’ordinador, tots dos muts, sense dir ni una paraula, ell fregit i jo cremat de tan sols cavil·lar en lo que costaria comprar-ne un de nou.
Comprar-ne un de nou..., i tal com està el pati....
Influenciat per tota aquesta crisi que ens envolta, que ens han fet agafar el síndrome de malgastadors i de que s’ha de retallar tot allò que no sigui imprescindible, a casa no vam tenir altra opció que, com si fóssim la Merkel i el Sarkozy, convocar una cimera per a tractar el tema, tant sols vam necessitar dos minuts per arribar a la conclusió de que ens feia falta un nou ordinador, la meva tafaneria i el Facebook de la meva dona justificarien tots els ajustos econòmics familiars paral·lels que podíem adoptar.
I ara, per fi, tot ja torna a ser igual que abans, o millor, perquè ara el meu ordinador, com tot allò que és nou, va molt més ràpid i funciona millor, bé com tot, tot, no, ja que per el que veig i per el que escolto, el ¿nou? govern municipal continua com des de bon inici: a càmera lenta.
Això si, continua prenent unes decisions que, la veritat, em costa d’entendre. Em costa a mi i a alguns dels amables lectors que m’envien els seus comentaris. Sembla que la actuació dels actuals dirigents del nostre municipi ens fa recordar a tots al govern que fa uns mesos teníem.
Com és pot entendre, sino, l’organització per part de l’Ajuntament d’aquesta exposició sobre Xernovil que des de fa ja uns dies tenim instal·lada a Ca Don Ventura...?.
I dic Ajuntament de Flix perquè el local on es fa és de l’Ajuntament, el personal vigilant d’aquesta exposició es de l’Ajuntament i la regidora de Cultura , per la emissora local, va fer la seva presentació.
Sincerament, crec que des de l’Ajuntament de Flix continuen, amb les seves accions, menysprea’n a un terç de la població treballadora del nostre municipi, aquella que es guanya el pa treballant a la central nuclear. Em poso en la pell dels que hi treballen i tot em fa recordar quan algú sortia a opinar en determinats termes sobre la nostra fabrica.
Menyspreu, si, perquè l’únic objectiu que es busca organitzant aquesta exposició a Flix, és el de intentar posar sobre les espatlles de la gent que treballa a la Central un sentiment de culpabilitat per les conseqüències d’un hipotètic accident.
En quins ulls reprovatoris miraran alguns fills o filles, que hagin entrat o els hagin portat a veure aquesta exposició, al seu pare o mare per el simple fet de treballar aquests a la Central Nuclear...?, es sentiran estigmatitzats per que el seu pare o mare pot contribuir a possibilitar un espant semblant....?
Ara cal preguntar-nos, ¿perquè els organitzadors i qui els hi donen suport, en aquest tema s’atreveixen i en d’altres no?.. posats a fer, aquests que tant activistes són lluitant contra els agents causants de perjudicis al medi ambient i en la salut de les persones, si fossin tant conseqüents, haguessin pogut organitzar, aquí a casa nostra, una exposició sobre els efectes de l’accident de la industria química de Seveso, aquella que va alliberar dioxines sobre la població italiana, amb tots els efectes que aquest compost produeix sobre el cos humà i que m’estalvio aquí de reproduir-los, com també haguessin pogut fer una mostra sobre l’accident de la planta química de l’empresa Union Cardbrige, a Bhopal, India, amb fotos dels milers de morts produïts per l’expansió per tota la ciutat del letal gas alliberat desprès de la explosió d’una planta d’aquesta industria química.
No, les seves motivacions son d’altres que estan mol allunyades, crec jo, del interès general del nostre poble.
Però en tot això, ara, el més trist per a mi, és que tots aquests compten, llastimosament, amb el beneplàcit de l’actual alcalde que encara que no ho comparteixi, d’això n’estic segur, deixa fer.
Crec que la nostra administració ha de tenir sensibilitat, i si algú no en té, s’ha de tenir el coratge per a corregir els errors comesos.
I és que posats a parlar de sensibilitat, no sé si la sensibilitat de la regidora de Cultura es veuria afectada si, posem-hi per cas, l’Ajuntament organitzés una exposició sota el títol “Els forns i les seves diverses utilitats”, exposició que contemplés un ampli reportatge de la utilitat dels forns.... als camps d’extermini nazi....
Pues això, sensibilitat per a tothom, mira que n’és de fàcil.

17 comentarios:

  1. A mi personalment cada vegada m'agrada més la humilitat i senzillesa del Sr Jaume Masip, que sembla que continua sent el guia espiritual del poble de Flix, òbvia i democràticament els altres no sabem res. Copio i pego "Vaig pensar que havíem tingut molta sort i también, perque no dir-ho, ho havíem sabut fer bé, a els darrers vuit anys, per a poder governar amb un consens total". És del nou bloc d'Esquerra
    D'això en dic jo tenir allò de l'ego pels núvols.
    Jo vull que torni el Sr Masip a l'Ajuntament, és el millor sense dubte, si més no amb la llengua.
    Salutacions

    ResponderEliminar
  2. Jo no se si sira el guia espiritual de Flix o si es humil o si es sencill pero lo que si es cert es que el Sr. Masip es creu que te la veritat absoluta, creu que ell solament te raó i creu que el seu paré ratlle la perfecció. Es veu que en els darrers vuit anys no va fer res malament, pot ser tindria que fer "UN EXAMEN DE CONCIENCIA" i despertar del nubol perfecte en el que viu, en aquesta vida no tot es de color blanc o negre hi han mols matissos de color gris i que no tothom tenim la mateixa opinió o manera de veure les coses i també son Flixancos, i tenim mils de defectes i ens equivoquen cada dia en moltes coses (no som perfectes) pero també ens estimem el Nostre Poble, tambe volem viure al Nostre Poble,i volem veure la nostra Fabrica treien fum, volem veure la ximeneia de la C.N Asco treien vapor, volem veure els comerços plens de gent...tots estem lligats i volem seguir estan-ho. I perque no? tambe volem el Castell, volem i el Molí d'Oriol.

    ResponderEliminar
  3. ERC Flix = Plataforma anti-nuclears

    ResponderEliminar
  4. Noi o noia, fest-ho mirar! ja van dos vegades que et carregues l'ordinador!

    ResponderEliminar
  5. Es digui el que es digui i qui ho digui, la CN d'Ascó cumplirà les seves funcions d'actiu energètic fins la finalització de la seva vida útil,la qual, vindrà fixada, com crec ha de ser, pel CSN.
    De actius de producció energética de gran envergadura i a deu anys vista i prop de Flix, promte en sentirem parlar i crec que serà fonamental la unitat i cohesió.

    Crec sincerament que l'alcalde Mur té clar aixó, com també idees clares sobre la diversificació económica de Flix.

    No comparteixo l'ideari que es pot entreveure o entrellegir en els escrits dels de L'AURORA. En canvi sí que crec que enriqueixen el debat des de el pluralisme i aprecio i em plau el seu format literari, el seu sarcasme subtil.

    Amb tot, aquesta vegada, crec que lo del forn crematori sobra i s'hagues tingut que obviar.

    ResponderEliminar
  6. Com sempre felicitats! No sé que ens passa....després ens queixarem que al cinema espanyol solament saben mostrar la post-guerra...i aqui fem el mateix, viure en el passat. Potser que comencem a mostrar el futur. Per cert, passera del pont per vianants, rotondes, conductes per al gas, ecc. perquè no ens expliquen com va tot això? l'ajuntament vull dir.
    Res, tot continua igual. Quina llàstima.

    ResponderEliminar
  7. Un deu per lo del crematori, és perfecte el comentari. I perquè la regidoria de cultura no fa una exposició d'això? o d'un accident químic?
    I desprès que torni a sortir per les televisions de l'Ebre. Una bona manera de representar i promocionar Flix, amb tot el glamour que ens mereixem.
    Així farem de Flix una peninsula paradisiaca,on viurem pocs, -perquè ni els maños tindran collos d'apropas a Flix.
    Si és això el que volem, doncs ho estem fent perfecte!!!!!!!...
    Tenim moltissims aturats, sense prestacions, immigrants sense treball però ningú es preocupa d'això. L'important és fer un hotel per esportistes i exposicions, de les poques coses que tenim al municipi?
    Bé, salut. Ja que feina no n'hi ha.

    ResponderEliminar
  8. Jo crec, que la regidoria de cultura,( si realment l'importa els accidents nuclears), doncs fos interessant en compte de fer exposicions anti nuclear, doncs fer xerrades sobre el que fer en cas d'accident nuclear o químic. Estem al s XXI i si fèssim una enquesta ningú sabria que fer en cas d'accident nuclear.
    De totes formes, aquest ajuntament haurá d'informar-se per la premsa, internet, etc de la situació de crisi que viu el país, i el nostre poble, i perquè no, contractar a algú perquè li diguès a on dirigir el seu pressupost. Tothom viu retallades i nosaltres encara anem a lo ample, a fer inversions, exposicions, contractació de nou personal.Ho sento han de formar un "gabinet de crisi" i recapacitar, perquè si nuclear tanca, i tanca fàbrica (per evitar accidents) Que fem! això és saber? on sòm? a on volem anar?

    ResponderEliminar
  9. Senyors, proposo un pla de futur per Flix
    Anem a tancar "La Fabrica", ha matat a molta gent, no hi ha cap treballador viu que passi dels cent anys, tots es moren.
    Anem a tancar "La Nuclear", està passant el mateix, els treballadors s'estan morint
    És més, fins a les famílies i veïns dels treballadors d'ambdues entitats s'estan morint, alguna cosa està passant aquí.
    S'ha d'actuar ràpid.
    Primer, exposicions per informar al públic, del dolent que és estar viu
    Segon, tots a menjar carn de cigonya, no hi haurà res més
    Tercer, donem gràcies a tots els polítics locals per obrir-nos el ulls als ignorants, que ens estàvem morint per treballar i no seguir la dieta de la cigonya.
    Però .... personalment m'agrada més la dieta de l'estruç, amagar el cap com aquests il · luminats que ens governen
    A dalt els buròcrates, esportistes, treballadors de les caixes, forneres, visionaris, mort als enginyers, els tècnics, el progrés i. .. viva la carn de cigonya ocellet i cavall vell
    Cada poble es mereix el govern que té.

    ResponderEliminar
  10. A mi em sembla que ja està bé de collonades, d'ironies i de punyetes, i que seria tot un detall que deixessis de mirar sálvame i comencessis a informar-te del que passa al nostre poble. No per dir-ho més fort tens més raó.
    Sobre el tema dels cremadors, espero que algú aconsegueixi saber qui ets, perquè estic frisant que arribi el dia que hagis d'anar pel carrer amb el cap cot, perquè si, és ben fàcil parlar (despotricar) des de l'anonimat.
    Quina barra tens!

    Neus.

    ResponderEliminar
  11. Neus?
    Aquella que tambe havia d'arreglar lo poble?
    Siguem realistes que aqui al bloc es parla de la realitat. No del que volen el "politics".

    ResponderEliminar
  12. Sou tots una colla d'impresentables, insensibles, ignorants i demagògics i amb lo del forns crematoris us heu passat tres pobles!

    ResponderEliminar
  13. Neus
    Pot ser la que va anar a Nova York, el viatge pagat per no se sap per qui, ... però clar eren altres temps.
    Llavors érem rics i ens han deixat gràcies a aquests i altres viatges un poble en un bon estat (lamentable).
    Mas blocs crítics com aquest serien necessaris i al que li pica doncs això ...........

    ResponderEliminar
  14. neus,??? no és aquestaa, què ja no viu a Flix?

    ResponderEliminar
  15. jajaja! si xaleu des de l'anonimat! si totes les notícies les contrasteu tant bé com lo del tema del meu viatge a Nova York estem arreglats! Jo, en parets, fa molt temps que no hi parlo...
    Neus.

    ResponderEliminar
  16. ¿Donde estas aurorero?, me faltan tus locuaces escritos, ¿Cuando podre volver a leer tus comentarios? ¡No tardes!.

    ResponderEliminar
  17. Por favor vuelve, tengo mono de tus comentarios
    Saludos

    ResponderEliminar