lunes, 11 de enero de 2021

Jo soc republicà...



Un crack!!. Este tio es un crack!!!

Sí, realment no puc més que admirar la seva presencia, el domini que té de l’escena... quan, gairebé sense despentinar-se i sense mirar a càmera, la solta... “Jo soc republicà...” i tot seguit fot un seguit d’excuses per les que no vol votar a favor de la moció que es va presentar al darrer ple municipal, moció que instava a l’ajuntament de Flix declarar persona non-grata del municipi de Flix al cap de l’estat espanyol, Felip VI de Borbó.

Com a que ja fa uns dies que estava una mica saturat de tant de Netflix, HBO, i els andares i desandares de la Pantoja... vaig pensar que per desintoxicar-me una mica seria bo fer una passejada digital per els llocs que em son més propers i de resultes d’això vaig endur-me una sorpresa al descobrir que existeix un canal de Youtube on estant gravats tots els plens municipals realitzats des de que va esclatar la maleïda pandèmia de Covid19. Ja havia seguit el primer ple que es va emetre en directe allà per el mes de maig però desconeixia que estesin gravats tots els plens municipals que fins ara s’han anat celebrant. Per curiositat i segurament per ser el més actual, vaig disposar-me a veure el darrer ple, el que es va celebrar el passat 16 de desembre. Tot anava, més o menys, al igual que aquell primer ple youtubero del mes de maig, això sí, amb una diferencia substancial, si al mes de maig era l’alcalde Francesc Barbero qui monopolitzava totalment la sessió xuclant càmera i discurs, ara era la batllessa accidental (F. Barbero està de baixa paternal) la qui emulava al seu company a l’hora d’acaparar tot el protagonisme de la sessió . El ple discorria plàcid, aprovant-se per unanimitat (!!!!) tots els punts de l’ordre del dia, fins que la sola menció per part de l’alcaldessa en funcions del punt a tractar immediatament va despertar-me un sobtat grau d’interès, ja que el fet de declarar per part de l’Ajuntament de Flix al cap de l’Estat Felip VI de Borbó persona non-grata, em feia preveure que després de la lectura del punt vendrien prolífics discursos explicant, i a l’hora fent pedagogia, del perquè Flix secundava, mitjançant l’aprovació d’aquesta moció, a d’altres ajuntaments de Catalunya a l’hora de declarar persona non-grata al Borbó.

Res mes lluny de la realitat.

Quan la Regidora de Mitjans de Comunicació, encarregada de llegir el text de la moció va acabar la seva lectura, l’únic que va demanar la paraula va esser el regidor del PSC Xavier Sabaté per anunciar la seva abstenció a l’hora de votar. Raons: ell no pot estar d’acord amb aquella moció perquè, per a ell, España és un país democràtic i la institució (la monarquia) no és corrupta. Punto. Cap argument sobre la monarquia espanyola, ni una paraula sobre el Borbó, això sí, ho va voler deixar clar,.. 

“Jo soc republicà...”




Una de les frases que atribueixen a Groucho Marx és aquella que diu “Aquests són els meus principis. Si no li agraden, en tinc uns altres”. Sabaté podria fer seva una variació d’aquella mítica frase, vendria a ser “”Aquest són els meus principis, però quan convé me’n oblido d’ells”.

“Jo soc republicà...”.

Va acabar Sabaté el seu al·legat i un espès silenci es va fer l’amo de la digital sala de plens.

Algú va voler explicar el seu vot?

Algú va rebatre les paraules del... “republicà”?

(silenciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.......................................................................................................)

L’oposició (¿¿¿¿????) muda, i el grup que té a Sabaté integrat com a soci a l’estructura de govern del poble, el grup que té la majoria suficient com para no tenir que dependre del vot de Sabaté, aquell grup que es diu posseïdor de les essències republicanes..., muts i a la gàbia.

“Següent punt”, va dir l’alcaldessa en funcions....i allí es va acabar el tema.

Torno a mirar el vídeo i em reafirmo, ¡¡és un crack!!. Veient-lo, no puc evitar que immediatament em vingui la imatge d’algun sobreactuat galant mexicà, habitual de les telenovel·les de Nova i que enlloc de dir allò deDebes desirle a Patricia Regina que tú, eres su verdadera madre!...“, amb impostada veu digues allò de ..“Jo soc republicà...”

Següent punt...

No hay comentarios:

Publicar un comentario